Dag 3 Bacharach Mainz

26 juli 2016 - Bacharach, Duitsland

Toen we vanmorgen bij vertrek op de camping door de geparkeerde caravans heen de glinsterende Rijn zag liggen, aan beide zijden geflankeerd door de opreizende hellingen was het daar weer. Het fietserslevengevoel.

Schittering tussen caravans
Een ander bekend fenomeen stak vervolgens de kop op toen we een weinig landinwaarts reden. Henri, mooi hè die kaardenbollen? En zie je die populieren? Is dat geen wadi? Ik wilde me ook niet onbetuigd laten; die korenbloemen zijn ook erg mooi. Ja, maar het zijn geen korenbloemen. Nee, maar ze zijn wel blauw kaatste ik terug. We rijden dan wel stroomopwaarts maar met wind mee, super relaxed door het vriendelijke landschap. De laatste km's waren wat hectischer, dat is het nadeel als je wilt kamperen in een stad als Mainz. Begon het nog te regenen ook. Maar ziedaar elk nadeel heb z'n voordeel. Wel mooi een Mc Donalds, en ze hebben goeie koffie en krachtig internet. De regen wilde uiteindelijk niet echt stoppen dus reden we verder, hoppend van bushalte naar bushalte. Op d'r camping diverse Nederlanders , dus ook ongevraagd hulp en advies. Het stel waarmee we de "avond boterham'' aten was vegetariër. Toen ik vertelde dat ik met enige regelmaat een vleesloze maaltijd klaarmaakte mocht ik blijven. Ondanks de overgebleven schnitzel van de lunch.

51,4 km