Dag 4 Mainz Frankfurt

27 juli 2016 - Frankfurt am Main, Duitsland

Het gebied tussen de steden Mainz/Wiesbaden - Frankfurt dat we vandaag fietsen is een grote industriële agglomeratie. Desondanks blijft er veel te genieten. Bijkomend voordeel is dat naast de uit het niets opreizende fabriekscomplexen ook horecavoorzieningen zijn voor de werknemers, vandaar koffiedrinken op het juiste moment. Lekker vroeg op de camping na op het magistrale fietspad langs de Main de skyline van Frankfurt te hebben aanschouwd. Maar dan wel zonder de hectiek van deze grote stad die misschien wel het nieuwe Londen wordt.

image

Lekker vroeg (15.30) aangekomen op de camping. Het protocol van onze geoliede samenwerking werkt weer vlekkeloos. Ik pas op de fietsen en Annelies checkt in.
!!!!! Waar is mijn paspoort ????? Zucht , kreet, diep nadenken...…Op de balie van de vorige camping. Eerst tent op zetten, ondertussen komt de hulpvaardige campingmevrouw al een print-out met daarop timetable tram en trein met plattegronden brengen. Goed gegeten in de camping gaststatte en op weg naar haubtbahnhof Frankfurt . Moe maar voldaan met paspoort om 10 uur in ons bed.

Dagafstand 58,47 km

1. John Peeters:
    1 augustus 2016
    Hoi edelefietsgezellen,

Hoe herkenbaar voor ons is jullie verhaal over de paspoorten! Het staat er wat verholen, maar jullie (of één van jullie, de meest opofferingsgezinde?) is teruggetreind naar Mainz met de fiets in de trein, naar die camping gefietst, paspoort opgehaald en weer terug gereisd naar Frankfurt? Dan heb je dus 3 x kunnen genieten van het mooie traject tussen Mains en Frankfurt. Moet een heerlijk vakantiegevoel hebben opgeleverd, en dat dit allemaal zo maar kan...... Toch flink wat kauwgum gebruikt onderweg?
  2. Eveline Berende:
    2 augustus 2016
    Hihi, het zal toch weer eens niet zo zijn. Fijne gedachte dat jullie niet veranderen ;-)