dag 30

22 augustus 2016 - Aschaffenburg, Duitsland

Salzburg ➡️ Aschaffenburg (trein) 19,42 km

Eerst in gezwinde vaart naar Freilassing. Ondanks de regen kon ik het niet nalaten een foto van de burcht te maken. Ik heb tenslotte toch fotomateriaal nodig voor mijn weblog.

Slot Salzburg

Wat hadden we toch weer geluk. Aangekomen in Freilassing bleek ook hier de vooruitgang toegeslagen te hebben. Staande in de fietstunnel onder het spoor zagen we een ticket automaat. Tot ons geluk stond er een Duitser die net als wij met de fiets was. Hij was ons behulpzaam in de wirwar van keuze mogelijkheden en ook niet te beroerd om onze fietsen mee omhoog te duwen. Wat volgde was een relaxte rit met de regionale trein naar München, ons overstap station. Bij de volgende stop hadden wij een uur en vijf minuten tot onze beschikking. Wat doe je dan?  Juist ja, springt op de fiets en zoekt een bankje in de zon van Treuchtlingen. De proviandzak open en eten maar.

Boterham in de zin

De volgende etappe naar Wurzburg dachten wij te benutten om een kamer te reserveren uit de lijst in ons boekje. Vergeefs. Wacht, ik heb toch een app van Airbnb op mijn iPhone. Na enige oefeningen met dit, voor ons, nieuwe medium hadden we prijs. Lisa und Julian boden ons een "zolder" kamer.

Zolderkamer

Rond acht uur staken we de rivier de Main over. We zeiden net tegen elkaar hoe geweldig het was dat we hier toch maar weer fietsen, toen we over de reling in een gouden gloed een prachtig slot zagen liggen.

Slot Asschaffenburg

1. Mini Theo:
    25 augustus 2016
    die fiets was nog van ons zeker hou doe
  2. Mini Theo:
    28 augustus 2016
    Wat bof jij altijd met zoeken om te slaapen verder is het heel knap wat jullie doen . Ga zo door .