Dag 27

19 augustus 2016 - Udine, Italië

Aquilera ➡️ Udine 48,19 km (+ 1356,27) ➡️ 1404,46 km (Villach)

Op tijd vertrokken, we moesten per slot van rekening om 17.22 uur de trein naar Villach halen. De culinaire omstandigheden waren vandaag niet optimaal. Ons verheugende op het menu del giorno in Palmanova , waar we om elf uur aankwamen, bleek de zaak pas om 12 uur te openen. Verder dan maar, 15 km verderop in Tissano, waar ze heerlijke cappuccino hadden, hielden ze siësta. Dan maar een grapefruit op de hoek van de straat. Bij het laatste stuk naar Villach wat gedeeltelijk weer over die nostalgische grindwegen ging, wierpen we nog een laatste blik over het weidse landschap rond Udine.

image
Eind goed al goed we waren op tijd, anderhalf uur voor vertrek van de enigste trein naar Villach. Zodoende hadden we de tijd om onze intermenselijke contacten te onderhouden. Dat kwam later goed van pas toen bleek dat de fietsen een meter omhoog getild moesten worden in de speciale fietswagon. Daarna werden we prima geholpen bij het dragen van onze  10 fietstassen. Toen nog even onze tent opzetten in het schemerdonker, een heerlijke regendouche en een glas wijn in ons behaaglijk onderkomen.