Dag 29

21 augustus 2016 - Vilach, Oostenrijk

Riesen schnitzelVillach ➡️ Salzburg (trein)  16,7 km (+ 1422,49) ➡️ 1439,19 km

Wat kun je als voetballiefhebber toch heerlijk opportunistisch zijn. Toen PSV na die belachelijke wedstrijd van Utrecht - Ajax, vol van scheidsrechterlijke dwalingen, het kampioenschap dreigde te ontlopen heb ik uit pure onvrede mijn eredivisie live abonnement opgezegd. Vanmorgen bij het vertrek uit Villach, op weg naar het station nog even een capucino gepakt aan de oever van de Drau.

Villach terras
Laten ze toch WiFi hebben. Kan ik mooi even de voetbal uitslagen bekijken. Wat blijkt; PSV staat na drie wedstrijden al vijf punten los van AJAX.

Eredivisie

Toch maar even ingelogd op: MIJN ZIGGO. Aanstaand weekend kan ik weer alle wedstrijden zien voor het luttele bedrag van € 17,95 per maand. De treinreis liep verder voorspoedig na ons gedegen voorwerk. Jammer dat de beoogde jeugdherberg gesloten was. Het hier tegenover gelegen sjofele hotel met een vraagprijs van 92 euro vonden we iets te gortig. Dan toch maar weer 7 km naar het zuiden voor een andere jeugdherberg. Tot onze grote vreugde begon het na aankomst uit het restaurant, waar een Riesenschnitsel op het menu stond, te regenen.