dag 17

9 augustus 2016 - Salzburg, Oostenrijk

Heerlijk relaxed geslapen onder het geluid van donder en bliksem in ons so called "Heizhaus".

Heizhaus

Ondertussen zette Pluvius de sluisdeuren op een kiertje, en deed ze weer dicht toen we vertrokken. Wierpen nog een laatste blik op ons gasthaus en reden richting Salzach rivier.

Pension RadegundToen gingen de deuren weer wagenwijd open. Ondanks het goede ontbijt sloeg na zo'n 15 km's toch de honger klop toe. Dus staande eens onder de beschutting van de bomen roggebrood met salzburgerworst tot ons genomen.

Brood onderweg

Gezien de weersomstandigheden leek het ons verstandig om een kamer te zoeken in de hometown van onze vriend Amadeus. De eerste twee pogingen mislukten jaammerlijk. De derde poging, een jeugdherberg gaf mogelijkheden. We moesten dan wel de kamer samen delen. Voordeel was de gezamenlijke badkamer met twee douches. (Geen foto beschikbaar)

1. John Peeters:
    10 augustus 2016
    Hallo Annelies en Henri,
    Logisch, dat jullie de nodige ontberingen moesten doorstaan, voordat je de stad mocht betreden van de meest vrolijke en guitige componist, Mozart. Misschien hebben ze in de jeugdherberg waar jullie onderdak vonden nog vóór het slapen gaan Eine Kleine Nachtmusik laten klinken? Om de volgende ochtend zoetjes wakker te worden met in je oren de schone klanken van het zonnige Exsultate Jubilate? In Salzburg moeten jullie eigenlijk wel een hele dag genietend gaan doorbrengen, voor je weer verder fietst. Een mooiere rustdag kun je niet bedenken. Uitspraak van Wolgang Amadeus: "Liebe! Liebe! ist die Seele des Genies."
    Veel plezier