dag 16

8 augustus 2016 - Salzburg, Oostenrijk

Obernberg ➡️ St Radegund 65,73 km (+869,77) ➡️ 935,50 km

Zon, zon, zon. GRIND, GRIND, GRIND.

Grind
Dat was de tekst die ik gisteren kon produceren. Daarbij gevoegd voortdurend bergop en temperaturen boven de dertig graden. Rond vijf uur, toen we langs de weg route overleg hadden, kregen we van een vriendelijk Oostenrijks stel de vraag; zoeken jullie wat?
Annelies: "Eigentlich suchen wir ein Schlafplatz." Oh kom dan maar even mee naar ons pension. Aangekomen was het resultaat; alles volgeboekt maar wel een prachtig uitzicht.

Uitzicht 1oUitzicht 2O

Dankzij, een excursie bij de samenvloeiing van Inn en Salzach,' wisten we dat we ondertussen verder fietsten langs de rivier de Salzach.

Samen Inn Salzach

Verder naar een pension zoekend, wegens ontbreken van een campingplatz. Alle dagen hiervoor stond er om de haverklap een bord "Zimmer frei". Nu niets. Ondertussen terwijl de zon steeds lager stond reden we door een eindeloos bos, ik kon op een gegeven moment geen boom meer zien. Later bleek het 't grootst aaneengesloten bos van Oostenrijk te zijn. Uiteindelijk vonden we in Sankt Radegund of all places een gasthof. Ook hier de jammerlijke mededeling, we zijn "ausgebucht".
Annelies ook niet voor een kleintje vervaard: "Sie sind ein bauernhof, wir brauchen nur 6 kwadraat meter. We mochten onze bedjes spreiden in het "Heizhaus" van het zwembad. Naast het gebruik van toilet en een vorstelijk ontbijt waren wij de koning te rijk voor € 20,-