Dag 18 Salzburg Werfen

10 augustus 2016 - Gemeinde Werfen, Oostenrijk

Het was een triest gezicht, het natte Salzburg met zijn glimmend sissend asphalt. Geen omgeving om lang te verblijven. Dan maar een opname gemaakt van een overzichtsfoto in de eetzaal van de jeugdherberg.

Overzicht dslzburg

Fietsend en wederom omhuld door onze flatteuze regencapes reden wij Salzburg uit langs de woest stromende Salzach, ondanks alles genietend van de aanblik van de statige villa's. Na een km of 15, staande onder een viaduct deden we een verrassende ontdekking. Er waren gisteren blijkbaar meer mensen die moeite hadden een slaapplaats te vinden. Daar stond een parmantig koepeltentje waar plotsklaps een Italiaans echtpaar kwam uitgekropen. Zij op hun beurt weer vol bewondering over onze stoeltjes.

Tent Italië

Weer een stuk verder, steeds meer onder de indruk van de opreizende bergen en bijbehorende hellingen zag ik in een bocht een bosbeekje, wat ik meende te moeten filmen. Annelies fietste ondertussen door naar het hoogste punt. In de wachttijd die hierdoor ontstond had zij de tijd om nog eens uitgebreid de route te bestuderen. Hierin werd op de mogelijkheid gewezen om een vijftal km's verderop een pas te overbruggen dmv een korte treinrit. Nog sterker, het werd geadviseerd. Dit was gezien de weersomstandigheden niet tegen dovemansoren gezegd. Gevolg: een uur later verbleven wij in het luxe Reitsammer hof, volgestouwd met blonde Dirndl's in de juiste klederdracht.

Uitzicht werfenOverzicht

1. Eveline Berende:
    12 augustus 2016
    Geen foto van de blonde deernes?
  2. Mini Theo:
    12 augustus 2016
    Gefeliciteerd met je verjaardag Theo mini
  3. Mini Theo:
    14 augustus 2016
    Hallo hoe gaat het op de fiets valt niet mee hè met het chit weer was ik maar met tui ge gaan en heeft de housplatte gesmaakt nou houdoe he