dag 15

7 augustus 2016 - Vilshofen an der Donau, Duitsland

Vilshofen ➡️ Obernberg 69,31 km (+800,46)➡️ 869,77 km

Vanmorgen hing er over de Donau 'n nevel waarvan je weet, dat ie verdrongen gaat worden door de zon. En ja hoor zodra we enkele km's gefietst hadden verscheen er een bleek zonnetje achter de wolken. Noodgedwongen moesten we voor het ontbijt uitwijken naar een gasthof. Ook hier was de bakker op zondag gesloten. Toen we echter weer verder gingen en het dorp verlieten, werd mij de oorsprong van de term "zonovergoten " duidelijk. De akkers en aanpalende hellingen baadden in het zonlicht.

Laatste uitzicht

We wierpen nog een laatste blik op die wonder mooie Donau, we ruilden hem voor de Inn, welke in Passau uitkomt in de Donau. Toen begon het echte klimwerk, met veel grindtrajecten. Maar regelmatig een ravitaillering hield ons op de been. En op het eind een enthousiaste ontvangst op de wat kleinere intieme "Panorama camping " was een mooi einde van deze fietsdag met 70, bij tijd en wijle heftige km's.

1. Eveline Berende:
    8 augustus 2016
    Die foto, dat is gewoon, zucht.......
  2. John Peeters:
    Hallo Henri en Annelies,
    Jullie zijn het Inn-tal pardoes ingepeddeld. Ja, het echte klimwerk gaat nu beginnen en vanaf nu kun je laten zien wat je allemaal nog in je mars en je kuitspieren hebt. Het zou interessant zijn voor ons, als thuisfront, als je van nu af in het dagverslag ook de stand van de hoogtemeter vermeldt. Want wij zouden - vooral de 70-plussers onder ons - graag met een mengeling van bewondering en jaloezie naar jullie willen ópkijken.