dag 14

6 augustus 2016 - Vilshofen an der Donau, Duitsland

Straubing ➡️ Vilshofen 71,46 km (+729)➡️ 800,46 km

Hoog op het grind van de dijk rijdend met rechts de als maar vloeiende Donau, op de achtergrond  de immer hoger wordende heuvels, langzaam opdoemend in het bleke zonlicht en links onder aan de dijk de zoveelste rij appelbomen. Een man stond de appels met een mes in zijn hand te observeren teneinde een keus te kunnen maken uit het sappigste exemplaar. Ik zwaaide bezwerend met mijn linker Hollandse wijsvingertje. Tot mijn opluchting antwoordde hij met: "Sie sind frei.!"
In het kader van de serie "toevallige ontmoetingen" : Bij een, jawel info bord, raakten we in een animerend gesprek met een fietsend (cafetaria) echtpaar uit Dieren. We hebben beloofd, zodra we een keer op de Posbank gaan fietsen, komen we bij hen een frietje eten op de plaatselijke markt.
Nog 20 km verwijderd van Passau, daarna gaan we over op de Taurn route tot Salzburg. Toffe camping met prima sanitaire voorzieningen en uitzicht op Donau en het stadje Vilshofen, en dat voor de prijs van € 7,-