dag 12

4 augustus 2016 - Regensburg, Duitsland

Nussbaum ➡️ Regensburg 54,13 km (+620,15) ➡️ 674,28 km

Het houd niet op, weer een echte vakantie dag. Na 15 km kwamen we aan in het pittoreske plaatsje Kelheim. Annelies goed gedocumenteerd als altijd, had al gelezen dat vlakbij deze plaats zo'n 150 miljoen jaar geleden een doorbraak van de Donau had plaatsgevonden. Laat er nou net in deze plaats een rondvaartboot vertrekken naar de exacte plaats van dit geologisch hoogtepunt. Wij met fiets en al op de boot heen en terug. Indrukwekkend en heerlijk. Nadat we bij terugkomst in Kelheim ons energiepijl op niveau hadden gebracht waren we in staat om zonder pitstop Regensburg te bereiken. Geweldig leuke (alt)stad die we in de avond hebben bezocht, met als hoogtepunt de plaatselijke Dom.
Als alles meezit, nog vijf dagen en we zitten in Salzburg Iostrnrijk

1. Tim:
    5 augustus 2016
    Klinkt goed ! Veel plezier nog en tot over een paar weken
  2. Gerda Klompers:
    5 augustus 2016
    Zo te lezen weer een heerlijke fietstocht. Geniet er samen van. Wij houden de buurt in de gaten tot jullie er weer zijn.
  3. John Peeters:
    5 augustus 2016
    Niet gek, nu al in Regensburg, met al die Strapazzen onderweg.
    Ik vroeg me af: fietsen jullie als doorgewinterde planners uitgestippelde etappes met vooruitbedachte overnachtingsplekken, of is het zomaar op goed geluk op de bonnefooi, zoals de wind waait, de zon schijnt, de boot vaart en de regen klettert? Hoe het ook zij, Wolfgang Amadeus zit jullie al toe te wenken vanuit het muzikale Salzburg.