dag 11 kipfenberg ➡️ Nusshausen

3 augustus 2016 - Rottweil, Duitsland

Kipfenberg ➡️ Nusshausen 52,7 km (+567,45) ➡️ 620,15 km

Gisterenavond: we staan op het punt onze tent in te kruipen.
Hee, luister! Wat is dat? Het lijkt wel of er een rij bomen gezaagd wordt. Annelies stelde me gerust, het was de man in de blauwe tent 10 meter verderop. Allebei in lachen uitgebarsten en dus goed kunnen slapen.
Fietsende langs het historische Ludwig-Donau-Main kanaal passeer ik, stevig doorfietsend op weg naar de lunch, een info-bord. Stop kom maar terug. Excursie!
Om aan te geven dat 50 km fietsen met 16 kg bagage wel degelijk vakantie genot kan op leveren:
1. 15 km loei van een koffie met levensgrote kuche
2. 35 km Goulash suppe plus, salade, frieten en 0,5 liter bier
3. 40 km rustpauze in het lommer
4. 50 km  2 bollen ijs bij de plaatselijke  Roma van Riedenburg
De tentkampeerplaats in Nusshausen was weer een juweeltje, een boomgaard direct gelegen aan de fietsroute en het water. Gezeten op onze gerieflijke stoeltjes om de route van de volgende dag te bespreken begint het zachtjes te regenen. Dan maar de tent in, de schemering begon toch al te vallen. Nieuw record: 21.15 uur in bed. Zacht sluimerend doezelden we weg onder de geur van muggenolie en valappels.

1. Eveline Berende:
    5 augustus 2016
    Waar heb ik die voorliefde van eten toch vandaan ;-)
  2. John Peeters:
    5 augustus 2016
    "Zacht sluimerend doezelden we weg onder de geur van muggenolie en valappels. "
    Kan het nog hemelser? Het lijkt het paradijs wel. Alhoewel.... de geur van valappels? Die ruiken toch alleen als ze aan het verrotten zijn? Aha, daarom zoveel muggen.... Maar zoals het spreekwoord zegt: "Beter tien muggen op een rotte appel dan één in je slaapzak". Toch nog lekker geslapen, die nacht?