Dag 1 Treinreis van Best naar Koblenz

23 juli 2016 - Koblentz, Duitsland

Wederom zonder veel commotie ons zelf klaargemaakt voor de trein die ons om 9.42 van Best via Eindhoven naar Venlo zou brengen. Even dreigde de stress de kop op te steken toen we de Hulst in reden en daar onze auto nog geparkeerd op de stoep zagen staan. Toch maar even afstappen en de Aygo onder de carport zetten, dit in het kader van inbraakbeveiliging .
Jammer dat Eindhoven nog geen vrij beschikbare lift heeft op de perrons. Met als gevolg dat bij het opstijgen naar het overstap perron zowel Annelies als haar fiets op de grond lagen. Gelukkig waren er, zoals de hele verdere treinrit, direct mensen die 1e hulp boden. Toen we verderop in Duitsland op het station van Düsseldorf overstapten op de boemel naar Koblenz en met onze fiets in wilden stappen werden we door een vriendelijk schreeuwende spoorbeambte er op geattendeerd dat er echt maar 6 plaatsen waren. Uiteindelijk stonden er in het fietscompartiment her en der een tiental fahrrader geparkeerd. Het ritje naar de camping was een makkie, de tent in notime opgezet, en daar zaten we aan de oevers van de Moezel. Tegenover Das Deutsche Eck, waar Rijn en Moezel te samen komen. Nu konden we eindelijk aan onze uitgestelde lunch beginnen. De worteltjes, Spaanse Sperziebonen met Chorizo en de overgebleven rode wijn van gisteren smaakten uitstekend. Even een dutje gedaan en vooruit maar weer, sightseeing door Koblenz over de Rhein Promenade. Met behalve een mooie dag als resultaat het respectabele aantal van 17,72 km op de teller.

1. Reislogger:
    1 februari 2016
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!