Dag 20

12 augustus 2016 - Gemeinde Werfen, Oostenrijk

Dag 20 Bad Hofgastein (Vorderschneeberg) ➡️ Moelbrucke 44,25 km (+1068,33) ➡️ 1112,58 km

Vandaag hartelijk afscheid genomen van onze gastvrouw op "Haus Hettegger" na een indringend gesprek zoals je dat ook kunt hebben bij een "Vrienden op de fiets" adres.
De eerste tien km was wederom heftig, totdat we de "tauernschleuse" bereikten. Op onze klimtocht door Bad Gastein werden we regelmatig verrast met een felicitatie telefoontje. Super leuk. Hier moesten we verplicht samen met de auto's op de trein die ons door de berg zou rijden.
Daarna begon het feest, een hoogteverschil van 1200 naar 600 meter binnen 8 km.
Aan het einde van de afdaling stond toevallig een restaurant. Ter gelegenheid van mijn verjaardag trakteerde Annelies op een "Hausplatte". Mensen kinderen wat een berg eten.
4 km voor de camping, in een bocht van de rivier; wie stonden daar breed lachend naast hun tent? Ja boor onze  Italiaanse vrienden die we nabij Salzburg ontmoet hadden. Naast hen op de aanwezige picknick tafel, enkele flessen bier. Dat verklaarde waarschijnlijk hun jolige stemming.